NEC MultiSync LCD2690WUXi, Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de NEC MultiSync LCD2690WUXi, Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

caslux 03-04-2009

Ik heb de nieuwe versie van dit scherm, de WUXi-2m die is iets verbeterd, maar echt veel verschil is er niet.

Prima beeldkwaliteit. Ik heb voor dit scherm gekozen omdat de kleurweergave erg goed is en het scherm goedkoper is en energiezuiniger dan vergelijkbare schermen (27 inch) van bijvoorbeeld Eizo of Lacie. Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb ondervonden is dat het scherm geluid maakt wanneer je de helderheid terugschroeft. Op 100 procent helderheid hoor je bijna niets, maar zodra je naar 90 % of lager gaat begint de condensator (denk ik) een hinderlijk geruis te produceren. Erg vervelend als je het scherm standaard op ongeveer 80% wilt hebben staan zoals in mijn geval. Hoe lager de helderheid hoe meer lawaai. Misschien is dit niet bij alle schermen het geval en heb ik het gewoon slecht getroffen.
Verder zoals gezegd een prima scherm met een heerlijk groot werkoppervlak, ideaal voor beeldbewerking. Als je vooral achter je pc zit om te internetten en tekstverwerken heb je zo'n groot scherm niet nodig. Dan zou ik voor hooguit een 20 inch kiezen.